Laboratorium Przyszłości

Nasz szkoła w roku szkolnym 2021/2022 przystąpiła do programu „Laboratoria Przyszłości” Co to takiego?

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją inicjatywy jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Więcej informacji na stronie: https://www.gov.pl/web/laboratoria

Nasze pracownie wzbogaciły się o nowe wyposażenie i pomoce naukowe. Dzieci i młodzież już korzystają z otrzymanych środków dydaktycznych, które umożliwiają naukę przez działanie. @LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

————————————————-

Dziś młodzi Odyseusze, uczęszczający do klubu „Kreatywny Kopernik” przygotowali – „Galaretowy Piątek”. Przepyszne galaretki zostały przygotowane na czwartkowych zajęciach klubu.

Uczniowie mogli zrobić galaretki w szkole, ponieważ dzięki dołączeniu do ogólnopolskiego programu „Laboratoria przyszłości”, została ona doposażona w nowoczesny sprzęt AGD. Poszły w ruch płyty indukcyjne, miksery i garnki – przygotowane galaretki czekały do dziś, w pachnącej jeszcze nowością – lodówce.

@LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

  Fotorelacja

——————————

      Uczniowie klas siódmych już rozpoczęli zajęcia z wykorzystaniem pomocy pozyskanych w ramach programu „Laboratorium Przyszłości”. Do tworzenia robotów wykorzystują klocki LEGO® Education SPIKE™ oraz aplikację LEGO® Education SPIKE™. Praca z klockami edukacyjnymi pobudza kreatywność, logiczne myślenie i wywołuje mnóstwo pozytywnych emocji.

       System konstrukcyjny VEX GO uczący podstaw STEAM przez zabawę, pozwala postrzegać kodowanie i inżynierię jako coś zabawnego i pasjonującego.

Za nami pierwsze zajęcia 😊

@LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

Fotorelacja

————————————————-

Nasi uczniowie klasy 6 zapoznali się z obsługą i działaniem drukarki 3D. Uczestnicy lekcji dowiedzą się o ogólnym zastosowaniu drukarki 3D oraz jej działaniu i obsłudze. Następnie uczniowie poznają zasady BHP obowiązujące przy obsłudze drukarki oraz rozpoczną kalibrację.

@LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

Fotorelacja

———————————————

W październiku odbyła się kolejna seria zajęć z wykorzystaniem klocków LEGO.

Zbudowaliśmy „skoczki”. Do modułów wprowadziliśmy program umożliwiający poruszanie się.  Na bazie istniejących modeli tworzyliśmy prototypy nowych odnóży, aby poruszały się szybciej, sprawniej. Zmienialiśmy nawierzchnię testową, itp. Omówiliśmy w jaki sposób skoczek naśladuje ruch owada, obliczaliśmy prędkość skoczków.

Uczniowie wykazali się nieszablonowym myśleniem, w przyszłości mogą zainteresować się pracą zawodową w dziedzinach:

FOTORELACJA


W październiku odbył się apel a okazji Dnia Edukacji Narodowej. Do przygotowania fotorelacji wykorzystaliśmy między innymi aparat fotograficzny zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

@LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

FOTORELACJA


 

W listopadzie  kontynuowaliśmy naszą przygodę z klockami LEGO Education Spike Prime.

Tym razem uczniowie zbudowali dwa rodzaje chwytaków – sprzątaczy i przetestowali ich działanie na różnych przedmiotach. Wybrali chwytak, który ich zdaniem spełniał lepiej swoje zadanie.

@LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

FOTORELACJA


W ramach programu Laboratorium Przyszłości nasi uczniowie w październiku poznawali działanie i możliwości okularów VR. Zwiedzaliśmy siedzibę NASA oraz obserwowaliśmy start rakiety z bliska. Możliwości poznawania świata są ogromne. Dysponujemy ponad 1000 materiałów, które zawierają wizualizacje miejsc w trybie 360 stopni, trójwymiarowe obiekty i złożone struktury.

@LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

FOTORELACJA


LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI        – LEGO EDUCATION

W grudniu zaczęliśmy projekt na zlecenie. Musimy rozwiązać rzeczywisty problem dotyczący protezy. Puściliśmy wodze wyobraźni i myśleliśmy o nowego rodzaju ręce. Co zamiast dłoni chciałby mieć szef kuchni, mechanik, nauczyciel czy uczeń?

@LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

FOTORELACJA


LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI        – LEGO EDUCATION

W styczniu konstruowaliśmy  modele   BricQ Motion Prime.

Każda grupa miała możliwość wyboru jednej opcji:

  • stok narciarski,
  • samochód napędzany przez akrobatę,
  • mechaniczną stopę do kopania piłki.

Po wykonaniu prototypu, obserwowaliśmy jego działanie. Przed nami doświadczenia fizyczne związane z modelami. #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

FOTORELACJA


LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI        – LEGO EDUCATION

                W lutym  klasa szósta budowała  modele   BricQ Motion Prime.  Na bazie zbudowanych modeli uczniowie rozszerzali ich funkcjonalność przy wykorzystaniu dostępnych części. W ten sposób młodzi adepci robotyki mieli szansę w sposób kreatywny rozwijać istniejące rozwiązania testując ich sensowność.

        Natomiast kontynuujący swoją przygodę uczniowie klas siódmych zbudowali robota – kontrolera jakości. #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

FOTORELACJA


LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI        – LEGO EDUCATION

     W marcu do grupy zainteresowanych LEGO dołączyli uczniowie z klasy piątej.

      Zaczęli swoją przygodę od budowy „skoczków”.  Na bazie istniejących modeli tworzyli prototypy  tym razem pojazdów, aby poruszały się szybciej, sprawniej. Zmieniali nawierzchnię testową, wielkość kół, dokładali dodatkowe silniki, a w Scratchu zmieniali ich prędkość itp.

 Już na pierwszych zajęciach kreatywnie podeszli do tematu i wykazali się nieszablonowym myśleniem.

#LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci

FOTORELACJA


LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI        – LEGO EDUCATION

     W kwietniu uczniowie klasy piątej testowali swoje modele .  Pobudzali swoją kreatywność, umiejętność podejmowania wyzwań, myślenie logiczne i poszukiwanie rozwiązań poza schematami.

      Młodzież  eksperymentowała, aby stworzyć nowe modele robotów… Tworzyli maszyny wykorzystujące silnik do obracania czegoś z jednej strony na drugą. Używali czujnika siły, aby rozpocząć lub zatrzymać ruch urządzenia, a także czujnika odległości do wykrywania i aktywowania ruchu. Uczniowie mieli za zadanie szczegółowo opisać, w jaki sposób działa dana rzecz i podkreślić, do czego jest przydatna. Sposób poruszania się robota programowali także, wykorzystując aplikację LEGO na komputerze. Tworzyli skrypty, które wydawały odpowiednie komendy dotyczące poruszania się, obracania. Prezentujemy  prace dwóch naszych  architektów. FOTORELACJA #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci


W miesiącu maju do grupy młodych adeptów robotyki dołączyli czwartoklasiści.

Najmłodsi z niespotykanym zapałem rozpoczęli zabawę. Po zapoznaniu się z możliwościami klocków rozpoczęli budowę swoich modeli, które można podziwiać na poniższych zdjęciach. Fotorelacja #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosci


LABORATORIUM PRZYSZŁOŚCI        – LEGO EDUCATION (czerwiec)

Jesteśmy coraz bliżej wakacji…i jesteśmy coraz bardziej zaawansowani w naszych „robotycznych” projektach.

Doszliśmy do etapu w którym uruchamiamy za pomocą odpowiednich kolorów wiatrak (przy okazji na podstawie obserwacji wentylatorów pokojowych podszkoliliśmy się z aerodynamiki.

Dzięki temu ustawiliśmy odpowiednio orientację łopatek wiatraka tak aby powstawał przepływ powietrza)

Oczywiście całość oprogramowania sterującego została stworzona w Skretchu.

Jest to ostatni wpis w tym roku szkolnym, dlatego patrząc wstecz na początek naszej przygody można stwierdzić, że opanowaliśmy solidną porcję wiedzy jednocześnie świetnie się bawiąc :D.

Super wakacji i do zobaczenia we wrześniu. FOTORELACJA #LaboratoriaPrzyszłościi#LaboratoriaPrzyszlosc